صفحه اعضا هیئت علمی - دانشکده علوم زمین

دانشیار
تاریخ بهروزرسانی: 1404/02/04
مصطفی کابلی زاده
دانشکده علوم زمین / سنجش از دور و GIS
پایاننامههای کارشناسیارشد
-
کشف و استخراج ساخت و سازهای شهری با استفاده از تصاویرهوایی بزرگ مقیاس و هوش مصنوعی
ندا وکیل خیاط 782 -
پتانسیل سنجی برخی سنجنده¬های رایگان سنجش از دور در تفکیک محصولات کشاورزی
طیبه صفری رزینی 782 -
پهنه بندی خطرپذیری خطوط انتقال و فوق توزیع برق درمقابل حوادث طبیعی (مطالعه موردی مسجد سلیمان)
مهتاب خسروی بابادی 782 -
تخمین پارامتر رطوبت هوا در سطح استان خوزستان با استفاده از روشهای مدلسازی هوشمند و تصاویر ماهواره ای
فاطمه ابراهیمی 781 -
پهنه بندی خطر آتشسوزی در سطح منابع طبیعی استان خوزستان با استفاده از الگوریتمهای داده کاوی هوشمند مکانی
فریده ره دار 781 -
کاربرد تلفیق تصاویر ماهواره ای لندست_8 و سنتینل_2 در پایش محیطی
سوسن مرادی دره چی 781 -
مقایسه کارایی مدل های CA-Markov و LCM در پیش بینی تغییرات کاربری اراضی(مطلعه موری: شهرستان اهواز)
رویا باقریان 781 -
دسترسی به پارک های شهری: مقایسه معیارهای دسترسی فضایی با استفاده از سه رویکرد مبتنی بر GIS (نمونه موردی منطقه 4 اهواز)
معصومه طهماسبی زاده 781 -
بهبود دقت مکانی تصاویر حرارتی با استفاده از تلفیق با تصاویر اپتیک به منظور مطالعه جزایر حرارتی شهری
فاطمه نوارباف 780 -
ارزیابی تناسب کاربری اراضی برای توسعه شهری با استفاده از GIS وسنجش از دور (نمونه موردی شهر اندیمشک)
ندا نجفوند دریکوندی 780 -
امکان سنجی برآورد تنش آبی گیاهان با استفاده از شاخص تبخیر و تعرق استخراج شده از تصاویر ماهواره ای
محمد فروغی راد 780 -
بهبود دقت مکانی (مسطحاتی) اورتوموزاییک تهیه شده از تصاویر پهپاد (مطالعه موردی شهرستان اهواز)
غزال سلامت 780 -
شناسایی وتفکیک محصولات پوشش های زمین با استفاده از تلفیق تصاویر اپتیک و رادار
رحمان خنافره 779 -
برآورد میزان غلظت آلاینده های (PM10, PM2.5) درسطح شهر اهواز با استفاده از تصاویر سنجنده MODIS
بهبود رنجبر گله زن 779 -
تخمین و پهنه بندی تبخیر و تعرق در مزارع نیشکر شرکت کشت و صنعت دهخدا با استفاده از سنجش از دور
رحیم قاسمی 779 -
طراحی بهینه شبکه فاضلاب با استفاده از الگوریتم های تکاملی و نمایش پایگاه داده شبکه فاضلاب طراحی شده تحت محیط (WEB GIS)
مرضیه مقصودیان 779 -
پایش عناصر گیاهی( مقادیر ازت و رطوبت غلاف) مزارع نیشکر با سنجش از دور و شبکۀ عصبی
(مطالعۀ موردی: شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا)
سعید جعفری مجد 779 -
پهنه بندی احتمال خطر نشت نفت از خطوط انتقال با استفاده از هوش
مصنوعی
زینب تریک 779 -
عمق سنجی منطقه پیشنهادی پارک ملی دریایی و پناهگاه حیات وحش ساحلی-دریایی دارا با استفاده از سنجش از دور
عبدالکریم زبیدی نژاد 778 -
طراحی سیستم پایش و هشدار آنومالی های کیفیت آب سطحی با استفاده از سیستم های هوش مصنوعی
پری مومنی 777 -
تحلیل مکانی مدارس با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (مطالعه موردی شهرستان اهواز)
کریم مزرعه 777 -
کاربرد تصاویر ماهواره ای در ارزیابی تغییرات کاربری اراضی تالاب هورالعظیم و تاثیر تغییرات در اکوسیستم منطقه
معصومه عبادی 777 -
مدلسازی پتانسیل آب زیرزمینی با استفاده از دادههای مبتنی بر GIS و سنجشازدور
علی عاشوری 777 -
ارزیابی ومدلسازی چینش بهینه کاربری های شهری با استفاده از gisوهوش مصنوعی
سمیره حردانی 777 -
استخراج اتوماتیک ساختمان از تصاویر رقومی با استفاده از روش هوش مصنوعی
سحر راکیانی 777 -
تخمین سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با ارزیابی سری زمانی داده های اپتیک و رادار
جواد خلفی 777 -
بکارگیری داده های سنجش از دور در ایجاد سیستم پایش هوشمند کشت
علی بویری لولویی 776 -
مدلسازی و پیشبینی سیلاب با استفاده از تکنیک های سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی
روح اله رضایی خلیفه ابادی 776 -
تحلیل فنی و اقتصادی راهحلهای بهبود سطح سرویس ترافیک شهری به همراه بهرهگیری از محیط GIS
کامیار لیموچی 773روند رو به رشد جمعیت در مناطق شهری و نیز افزایش استفاده از خودروی شخصی در شهرها، علاوه بر انسداد ترافیکی و تاخیر ناشی از آن موجب مشکلات عدیده¬ی دیگری از جمله آلودگی¬های زیست¬محیطی و صرف هزینه¬های پیدا و پنهان شده است. به طور معمول راهکارهایی که برای بهبود وضعیت ترافیکی در نظر گرفته می¬شوند، بدون توجه به عواقب آن¬ها، تنها مسئله انسداد و تاخیر در تردد را در¬بر¬می-گیرند. به عبارتی راهکارهای فعلی بیشتر ناظر به افزایش ظرفیت موجود می¬باشند. این در حالی است که با در نظرگیری مولفه¬ی اصلی دیگر جریان ترافیک یعنی تقاضا و کاهش و مدیریت آن نیز نه تنها می¬توان وضعیت تردد را بهبود بخشید، بلکه می¬توان از عواقبی که در راهکار "به طور صرف افزایش ظرفیت" وجود دارند نیز جلوگیری نمود. در تحقیق حاضر، پس از اثبات امکان¬سنجی و اثرسنجی راهبرد تقاضا محور، جهت ارزیابی عملی دو راهکار دورکاری و همسواری به عنوان نماینده ای از این راهبرد در محیط GIS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. به این ترتیب که داده های واقعی وارد محیط GIS شده و نتایج تغییرات برای سه سناریوی مختلف به دست آمدند. در حالتی نه چندان خوشبینانه، اگر در ساعت اوج خودروهای تک سرنشین و دو سرنشینی وجود نداشته باشند، به میزان 21 درصد افزایش سرعت، 17 درصد کاهش زمان سفر، حداقل 39 درصد کاهش میزان آلودگی هوا و به میزان 6582621 ریال صرفه جویی (تنها در یک تسهیلات و تنها در ساعت اوج) حاصل خواهد شد.